Wymagania dotyczace poszczególnych stanowisk sa wyrożnione w postaci opisu stanowiska pracy oraz wymagań osobowych.
Dostarczają one podstawowych informacji potrzebnych do sporządzenia ogloszeń, informowania agencji pośrednictwa pracy lub konsultantow do spraw rekrutacji, a także oceny kandydatów.
Wymagania osobowe.
Wymagania osobowe określaja jakiego wykształcenia, szkoleń, kwalifikacji, doświadczenia oraz kompetencji wymaga się od osoby zajmującej dane stanowisko.
Wymagania osobowe można podzielić na następujace dziedziny:
- kompetencje - wszysto co dana osoba musi wiedzieć i umieć aby wypełniać założoną rolę;
- kwalifikacje i szkolenia - wymagane kwalifikacje bądź konieczne szkolenia ukończone przez kandydata;
- doświadczenie - w szczególności kategorie pracy lub typy organizacji, w których kandydat pracował, osiągnięcia oraz działalność, pozwalające rokować sukcesy na danym stanowiski;
- specjalne wymagania- wszystko, czego przedsiębiorstwo będzie oczekiwać od osoby wypełniającej dana rolę w poszczegolnych dziedzinach
- dopasowanie organizacyjne - kultura korporacyjna oraz konieczność funkcjonowania kandydatów w jej ramach
- wymagania dodatkowe - podróże służbowe, praca w niedogodnych godzinach, dyspozycyjność itp;
- spełnianie oczekiwań kandydatów - zakres, w jakim organizacja może spełnić wymagania kandydatów